Ryż z jabłkami i rodzynkami oraz sosem cynamonowym | Test firmy SYS

Myślicie sobie że jak chcecie zjeść coś szybko to już na sto procent nie może być zdrowe. Ja tez tak myślałam do kiedy nie trafiłam firmę SYS. Nadal jestem po wielkim wrażeniem tego jak można połączyć zdrowe jedzenie z brakiem czasu i łatwościa przygotowania. Na przykład w składzie ryżu z jabłkami i rodzynkami znajdziecie ryż długoziarnisty, suszone jabłka i rodzynki. Koniec kropka. Żadnych podejrzanych konserwantów czy polepszaczy smaku. Wystarczy zalać odpowiednią ilością wody, dodać masła i czekać. Ja czekałam z niecierpliwością i lekką obawą czy aby ta ilość wody wystarczy by ryż nie przywarł do dna garnka i nie spalił się, a przez 12 minut ma gotować się pod przykryciem i nie można podnosić przykrywki. Czekałam i wąchałam czy w powietrzu nie unosi się swąd spalenizny. Ku mej uciesze nic takiego się nie stało. Ryż był mięciutki, rodzynki i jabłka również. Jako że producent nie dodaje cukru samo w sobie danie jest nie słodkie, chociaż wyraźnie czuć smak i zapach jabłek, więc zrobiłam do niego sos cynamonowy na bazie śmietany. Producent, czyli Babcia Zosia proponuje podawać danie z wanilią i cynamonem.  Idealny jesienny deser, przyjemnie się go pałaszuje podczas deszczu za oknem.


Sos cynamonowy:

  • kilka łyżek śmietany 18% ( przyjęłam zasadę że na każdego jedzącego przypadają dwie łyżki śmietany)
  • łyżeczka cynamonu
  • dwie łyżeczki cukru
Mieszamy aż wszystko się ładnie połączy i polewamy nim danie. 
Sos równie dobrze nadaje się do innych deserów a także lodów.
Jedno opakowanie zawiera dwie torebeczki z produktem, każda torebeczka to 125 g produktu. W sumie 4 porcje.





Wygląd: Ładny, naturalny. 2/2
Smak: Ryż smakuje jak ryż, jabłko jak jabłko i bardzo słodkie rodzynki 2/2
Zapach: mocny aromat ryżu i jabłek, który bardzo czuć podczas gotowania 2/2
Konsystencja: jeśli chcemy uzykać sypką konsystencję należy opłukać ryż przed gotowaniem, ja wolałam bardziej kleisty ryż więc nie płukałam. 2/2
Walory dodatkowe: Przede wszystkim skład, naturalny bez nie potrzebnych składników. Opis wykonania, podzielony na według babci i według wnuka (szybszy z użyciem mikrofali). Rzecz która zachwyca przy pierwszym kontakcie to opakowanie: piękne kolory i czcionka, proste, przejrzyste. 2/2
Podsumowanie: 10/10. Firma SYS pokazuje innym jak można dbać o zdrowie kiedy nie mamy czasu.


Może spodobają Ci się inne wpisy?

2 komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Można traktować jako deser albo też danie, u mnie w domu rodzinnym babcia często robiła ryż z jabłkami właśnie :)

      Usuń