Ciasto z jabłkami i wiśniami pod kokosem

Przepis zobaczyłam na tym blogu Domowa Cukiernia Ewy i od razu wiedziałam że zrobię je w najbliższym czasie. Połączenie kokosa i jeżyn? Genialne! Pełna nadziei wybrałam się do ogrodu by nazbierać jeżyn. Niestety deszcz poprzedniego dnia zmył wszystkie dojrzałe jeżyny i wbił je w ziemię, zebrałam całe 6 jeżyn. Ciasta z tego nie zrobię. Sięgnęłam do spiżarni babci i znalazłam wiśnie i słoik prażonych jabłek. I tak właśnie powstała moja modyfikacja ciasta Ewy :) 

Spód jest odpowiednio słodki i miękki, a wierzch jest bardzo słodki i dla odmiany chrupiący (jak kokosanki). Ciasto przygotowałam w jakieś 10 minut plus czas pieczenia. Idealne do kawy ze względu na swoją słodkość, wypróbujcie a nie pożałujecie na pewno :)

Ciasto:

  • 100 g mąki
  • 50 g masła
  • łyżeczka cukru ( u mnie cukier puder)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia (ja użyłam tego z Wodzisława)
  • jedno małe jajko
Z podanych składników zagniatamy ciasto i wykładamy nim blaszkę 21 cm. Pieczemy w 180 stopniach przez około 20 minut

Do nadzienia użyłam pół słoika prażonych jabłek i kilkanaście wiśni. Ile dokładnie nie jestem w stanie określić, każdy sam będzie widział ile to już w sam raz :)

Masa kokosowa:
  • 90 g wiórków kokosowych
  • 100 ml mleka
  • dwie łyżki cukru pudru
Wiórki, mleko i cukier połączyć.

Kiedy ciasto się upiecze wykładamy na nie nadzienie i przykrywamy masą kokosową. Pieczemy 25 minut.

Może spodobają Ci się inne wpisy?

3 komentarze

  1. Ciasto wygląda świetnie :) i pewnie tak samo smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiśnie i kokos - kupiłaś mnie tym połączeniem ;) !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Handel ludźmi? Nie planowałam tego :D A tak bez żartów - dzięki :)

      Usuń