Domowe czekoladki z domowym karmelem ;)

Bombonierki są super, ale zawsze jest tak że jakiś smak nam nie pasuje i jemy go z ociąganiem lub podsuwamy innym pod nos, bo a nuż komuś posmakuje ten gorzki smak kawy, którego tak nie lubimy. Znacie to? 
Dzisiejsza moja propozycja to kompozycja własnych czekoladek z nadzieniem jakie tylko nam się wymarzy. A mnie wymarzyła się czekolada i karmel. Idealne połączenie. A że zostało mi w opakowaniu sporo słodkiej śmietanki z pieczenia babeczek (przepis na pyszne kruche babeczki ) zrobiłam domowy karmel. 

Do zrobienia potrzebujemy:

  • tabliczkę czekolady takiej jaką lubimy
  • cukier
  • słodka śmietanka
  • łyżka masła
  • formę na czekoladki
Tabliczkę czekolady rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Następnie małą łyżeczką nakładamy do formy w kształcie jaki chcemy nadać przyszłym czekoladkom. Płynną czekoladę rozprowadzamy po foremce i wkładamy do zamrażarki na tyle czasu by czekolada zastygła ( u mnie nie cały 10 minut).
W tym czasie przygotowujemy karmel. Wsypujemy cukier na patelnie tak by przykrył jej dno. Rozgrzewając się, cukier przybierze płynną formę i zacznie brązowieć. Kiedy będzie złoty, ale nie przypalony- na co trzeba uważać bo wtedy sos będzie gorzki i bardzo niesmaczny, dolewamy do niego śmietankę. Około 5 łyżek i zmniejszając gaz mieszamy sos tak by nie było w nim grudek.
Wyciągamy czekoladę z zamrażarki i i łyżeczką kładziemy na środku sos karmelowy i znów wkładamy do zamrażarki na kilka minut. Znów wyciągamy i przykrywamy ostatnią porcją czekolady. Chłodzimy. JEMY! :) Smacznego ! :)


Czekoladka nie wytrzymała próby czasu i podczas "sesji" zaczęła topić się :(

Może spodobają Ci się inne wpisy?

18 komentarze

  1. Przyznam, że wyglądają cudownie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie wczoraj dostałam takie foremki do czekoladek i też będę robić! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. @Dominika, wypróbuj koniecznie i pochwal się jak Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno wypróbuję przepis. Wyglądają bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepraszam, ale ile łyżek cukru na te proporcje?

    OdpowiedzUsuń
  6. 2- 3 duże łyżki powinny wystarczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a co z masłem?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale kiedy dodana?

    OdpowiedzUsuń
  9. Po rozpuszczeniu się masła, a przed dodaniem śmietanki

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba po rozpuszczeniu czekolady masło ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masło po rozpuszczeniu się cukru. Dzięki za spostrzegawczość! Umknęło mi to :)

      Usuń