Zupa dyniowa

Większość blogów zabarwiła się na pomarańczowo i żółto, dokładnie jak liście na drzewach. To za sprawą dyni, chodzi o blogi, jeśli chodzi o liście to oczywiście nadchodząca jesień. W tamtym roku tylko przeglądałam przepisy na zupę dyniową w tym postanowiłam przejść do konkretnych czynów. Ugotowałam zupę dyniową i pewnie nie będę oryginalna podając Wam przepis na nią. Ale może ktoś skorzysta z mojej wersji na nią, będzie mi bardzo miło :)

W pierwszym podejściu zupa była zbyt ostra (mała papryczka chilli jednak miała kopa...). W drugim podejściu była zbyt łagodna, jednak wyraźniejsza w smaku za sprawą pieczonej dyni i ziemniaka (pieczona dynia jako frytki nie przypadły mi do gustu...). Trzecia zupa była tą zupą w sam raz i przepis na nią podaje Wam dziś. Esencjonalna, dzięki mocnym przyprawom i bardzo kremowa. Sam kolor w jesienny deszczowy dzień (jak dziś na południu Polski) poprawia nastrój.


Na 4 syte porcje potrzeba
  • pół kilo dyni 
  • trzy ziemniaki
  • cebula
  • dwa duże ząbki czosnku
  • 1,5 litra bulionu
  • spora szczypta pieprzu ziołowego, szczypta curry, spora szczypta ostrej papryki, szczypta gałki muszkatołowej oraz imbiru, sól, pieprz
Dynie obieramy, wyciągamy pestki, i kroimy na równe kawałki, ziemniaki również obieramy i kroimy w takie same kawałki jak dynię. Cebulę kroimy w piórka i podsmażamy 5 minut po czym dodajemy czosnek, dynię i ziemniaki i smażymy 10 minut. Po tym czasie zalewamy bulionem i gotujemy do miękkości warzyw. Po delikatnym przestudzeniu blendujemy. 
Ja podałam zupę raz z ryżem a raz z grzankami. Zawsze była pyszna.

Może spodobają Ci się inne wpisy?

5 komentarze

  1. Piękny ma kolor, jestem pewna, że smakuje jeszcze lepiej niż wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor zawdzięcza dodatkowo marchewce, którą dodałam i zapomniałam o niej napisać :D Tak więc jeśli robicie zupę z tego przepisu dodajcie marchewkę, zupę będzie słodsza i bardziej pomarańczowa :)

      Usuń
  2. Jesteś bardzo oryginalna ,przepis się przyda ,bo ja nadal jestem na etapie przeglądania.

    OdpowiedzUsuń