Owsianka z papryką

Witam Was po dość długiej przerwie, spowodowanej sprawami oczywistymi. Mam nadzieje że tak jak i dla mnie, tak i dla Was święta były spokojne i co najważniejsze SMACZNE! :) 
   Po świątecznym obżarstwie przyszedł czas na owsianki, na oczyszczanie organizmu, a w dodatku przyplątało się do mnie przeziębienie i nie jestem w stanie o poranku przełknąć więcej niż garść leków oraz parę łyżek delikatnej owsianki na mleku ;) 
  Ale do rzeczy. Jakiś czas temu przygotowałam sobie owsiankę na słono. Inaczej niż tradycyjna owsianka ale równie smaczna i szybka w przygotowaniu. I zdaję sobie sprawę że chociaż nie wygląda zbyt atrakcyjnie, jest przepyszna! :)



  • pół papryki ( może być czerwona, żółta, zielona, jaką wolicie)
  • pół małej cebuli
  • 3/4 szklanki bulionu
  • 6 łyżek płatków owsianych
  • łyżeczka oleju do smażenia
  • przyprawy: sól, pieprz, ostra papryka w proszku


Pokrojoną w kosteczkę cebulę szklimy na oleju. Następnie dodajemy do cebuli, pokrojoną również w kostkę paprykę i smażymy na wolnym ogniu do miękkości. W tym czasie przygotowujemy owsiankę. Do miseczki wsypujemy 6 łyżek owsianki i zalewamy gorącym bulionem, przykrywamy tak by para mogła się skraplać. Kiedy papryka i owsianka będzie miękka łączymy je na patelni i smażymy oraz przyprawiamy do smaku.


Wam życzę smacznego, a sama tymczasem zmykam się kurować ;)

Może spodobają Ci się inne wpisy?

6 komentarze

  1. Co proszę, z papryką? totalnie mnie zaskoczyłaś! Takiego połączenia się nie spodziewałam. :) Ciekawa jestem, jak smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. ~ whiness, tak właśnie z papryką, na ostro! Dobrze przyprawione smakuje świetnie, polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę wypróbować. Nie wpadłabym na "słoną" owsiankę. Pomysłowe!

    OdpowiedzUsuń
  4. wow. Pierwszy raz w ogóle pomyślałam że owsiankę można zjeść w wersji na słono... Dałaś mi zagwozdkę i teraz będę myśleć co tu spróbować robić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. własna kompozycja-najlepsza no i nie trzeba długo czekać na danko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pożywne, zdrowe śniadanie i szybko gotowe

    OdpowiedzUsuń