Tarta z budyniem czekoladowym, ricottą i migdałami

Miało być na słono wiem, wiem... Ale mam dużo zaległych przepisów na słodkości więc najpierw na słodko później będzie dużo słonego.
Dziś tarta z delikatnym kremem na bazie naturalnego budyniu czekoladowego oraz serka ricotta i jeszcze migdałów w płatkach. Może nie ujmuje swoim wyglądem ale smakuje ciekawie przez dodanie szczypty cynamonu do masy z budyniu, smakuje jak pierniczki ;) 
Do tego przepisu wykorzystałam budyń czekoladowy "Wodzisław", który bardzo pozytywnie zaskoczył mnie składem: skrobia i kakao. Tak krótkiego składu nie zobaczyłam niestety w budyniu bardziej znanych firm, gdzie składników było parę linijek. Wielki plus za taki super skład! 

ciasto na tartę:

  • 375 g mąki
  • jedno jajko
  • 150 g masła
  • szczypta soli
  • łyżeczka cukru
  • łyżeczka zimnej wody
  • garść migdałów w płatkach
Masa:
  • 1 budyń czekoladowy- u mnie ten 
  • 250 g serka ricotta
  • dwie łyżki cukru 
  • 200 ml mleka
  • łyżka masła
  • szczypta cynamonu
Składniki ciasta zarabiamy i odkładamy do lodówki na 30 minut.
W tym czasie przygotwujemy masę: gotujemy budyń ( na opakowaniu podane jest 500 ml mleka, lecz by masa była gęstsza gotuje go w 200 ml). Po lekkim przestygnięciu dodajemy ricottę i mieszamy dokładnie, dodajemy szczyptę cynamonu. Ewentualnie można dodać więcej cukru jeśli ktoś chce mieć słodszą masę. 
Schłodzonym ciastem wylepiamy blaszkę, nakłuwamy i pieczemy w 180 stopniach przez 15-20 minut. Gdy ciasto ostygnie nakładamy masę i dekorujemy migdałami. 

Najszybciej i najprościej jak się da :) Smacznego!

Może spodobają Ci się inne wpisy?

7 komentarze

  1. apetycznie wygląda :)

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, musiała smakować wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie się prezentuje, dodatek ricotty do masy to dla mnie nowość, chyba będę musiała spróbować takiego rozwiązania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początkowo miała być masa budyniowa z mascarpone, ale przyznaję, wygrała we mnie sknera bo ricotta była na promocji a pomyślałam że też będzie ok. I wyszło super! Polecam wypróbować

      Usuń
  4. raczej nie robię tart na słodko, ale kto wie, może kiedyś wypróbuję i ten przepis, bo wygląda bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też raczej nie. Jakoś lepiej wychodzą mi słone. Masy do nich to koszmar dla mnie, ale ćwiczę. Daj znać jak smakowała :)

      Usuń