Marmolada cebulowa z rodzynkami

Pierwsze podejście do tego specyfiku. Powodem było nawiązanie współpracy z firmą Vinkon, produkującą wina Potęga Tradycji. Ci którzy odwiedzają krakowskie targi organizowane z różnych okazji to na Rynku Głównym, to na Małym lub też Placu Wolnica, mogą znać ich wyroby. Pyszne wina z samych naturalnych składników, godne polecenia. 
W pierwotnym przepisie dodatkiem był likier porzeczkowy, miałam wino porzeczkowe i pomyślałam że z tym dodatkiem będzie ciekawe. Było też coś o occie winnym, dodałam odrobinę jak było w przepisie, i już wiem że więcej go nie dodam - było zbyt kwaśne i ostre a ja wolę smaki słodkie, ale to kwestia gustu - znajdźcie swoją równowagę. W tym wydaniu marmolada jest mniej zwarta niż powinna, wyraźnie czuć strukturę, kształt cebulowych krążków, jeśli Wam to nie odpowiada dodajcie odrobinę wody i duście dłużej.
Rodzynki daja przyjemną, owocową słodycz całości. Świetna do kanapek ale tez mięs. Polecam, polecam :)

W przepisie podam proporcje na dwie duże cebule, marmolady wychodzi mała miseczka:

  • pół lampki wina z czarnej porzeczki, półwytrawnego
  • dwie duże cebule
  • łyżeczka octu winnego
  • chilli, pieprz ziołowy, sól, cukier
  • garść rodzynek
Cebulę kroimy w talarki lub piórka. Podsmażamy na odrobinie oleju tak by była szklista, przyprawiamy szczyptą chilli, pieprzu, soli i cukru następnie dodajemy wino i ocet. Dusimy na małym ogniu przez godzinę. Po tym czasie dodajemy rodzynki i dusimy jeszcze pół godziny. 

Może spodobają Ci się inne wpisy?

5 komentarze

  1. bardzo zaciekawił mnie Twój przepis. marmolada z cebuli? brzmi całkiem smacznie :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o takiej marmoladzie, ale nie jadłam jej jeszcze, wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow. Szczena mi opadła! pierwsza myśl : ''ale jak.... cebula.... na słodko...?'' Ale z doświadczenia wiem, że to co wydaje się dziwnym połączeniem może zachwycić kubki smakowe.
    Jestem za. Przekonał mnie dodatek rodzynek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest słodko ostro kwaśna. Sama nadajesz jej smak taki jak Ci odpowiada :)

      Usuń