Sos czosnkowy

Przy okazji poprzedniego posta dotyczącego tortilli wspomniałam o tym że najlepiej smakuje z sosem czosnkowym. Przepis na niego dziś ;)
Smak tego sosu przypomina mi ostatni wieczór z K. w Świnoujściu podczas ostatnich ferii. Zamówiliśmy wtedy pyszną pizze (a może były dwie pizze? Nie pamiętam...) z sosem czosnkowym. Po pierwszym skosztowaniu tego sosu wiedziałam że jest idealny! Słodkawy, w sam raz czosnkowy i do tego zioła - poezja! Po powrocie z ferii przystąpiłam do poszukiwań przepisu na ten sos. Nie ma w nim niczego zaskakującego ale ten smak jest po prostu wspaniały. Pozostawiam go wam do wypróbowania ;)


  • trzy ząbki czosnku
  • płaska łyżeczka cukru
  • dwie łyżki majonezu
  • jogurt naturalny - całe opakowanie
  • łyżeczka ziół prowansalskich
  • sól, pieprz

Jogurt naturalny przelewamy do miseczki. Dodajemy przeciśnięty przez praskę lub bardzo drobno pokrojony czosnek, cukier, majonez, zioła prowansalskie, szczyptę soli (bardzo ostrożnie z nią, nie może zdominować smaku!) i odrobinę pieprzu. Wszystko dokładnie mieszamy. 


Sos czosnkowy w towarzystwie tortilli



Może spodobają Ci się inne wpisy?

5 komentarze

  1. domowe tortille i jeszcze domowy sos- super sprawa :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Twój sos również super! I bardzo fajny blog, dodaję do obserwowanych i będę zaglądać częściej:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ~ Magdalena M, dzięki! Bardzo mi miło ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jogurt naturalny... cale opakowanie-ok, tylko jakiej wielkosci to opakowanie?

    OdpowiedzUsuń
  5. ~anetka, ja używałam opakowania 190 gramowego :)

    OdpowiedzUsuń