Sałatka z kaszą gryczaną i tuńczykiem

Jak dla mnie kasza gryczana i tuńczyk to zaskakujące, nowo odkryte połączenie smaków. Uwielbiam kaszę gryczaną, chociaż do pewnego czasu jadło się ją u mnie w domu raz do roku: na wigilię, ze śliwkami suszonymi i to chyba było najbardziej wyczekiwane przeze mnie danie. Nie tak dawno zatęskniłam za smakiem i zapachem kaszy gryczanej. Kupiłam kilogram takowej i robiłam z nią co mogłam. Tym razem trafiło na połączenie kaszy i tuńczyka. Byłam naprawdę zdziwiona smakiem. Jest bardzo intensywny, najpierw wyczuwa się charakterystyczny smak kaszy, później delikatne mięso tuńczyka. Zachęcam do wypróbowania tego połączenia.


Składniki:
  • 160 g tuńczyka sałatkowego,
  • 100 kaszy gryczanej (pakowaną luzem, nie w woreczkach),
  • ser żółty – około 50 g,
  • pół cebuli czerwonej,
  • przyprawy,
  • oliwa,
  • majonez.
Ilości jak to w sałatkach zazwyczaj są dowolne, jak kto woli pełna swoboda. Do tej sałatki myślę że fajnie pasowała by także kukurydza lub ogórek konserwowy.
Kaszę gotujemy w lekko osolonej wodzie w proporcji 1-1,5 (przykładowo: szklanka kaszy gotowana w 1,5 szklanki wody) al dente. Pozostałą wodę w kaszy zostawiamy, garnek przykrywamy pokrywką by kasza wchłonęła wodę. Ser żółty, cebulę kroimy w drobną kostkę. Gdy kasza ostygnie mieszamy z nią tuńczyka, ser, cebulę. Przyprawy (ostra papryka, zioła prowansalskie, sól, pieprz, szczypta cukru) mieszamy z oliwą i polewamy sałatkę, mieszamy. Można (tak jak ja) dać odrobinę majonezu.
Smacznego! :)




Może spodobają Ci się inne wpisy?

0 komentarze