Budyń mandarynkowy

Ostatnio miałam wielką ochotę na budyń a że lubię sama robić rzeczy po które normalnie sięgnęło by się na półkę w sklepie, postanowiłam znaleźć przepis. Przypomniałam sobie że przepis taki widziałam kiedyś w książce "Nastolatki gotują" Sabiny Witkowskiej pod hasłem "kisiele mleczne". Przepis jest prosty i robi się go szybko a smak jest obłędny. Zachęcam do wypróbowania!


  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 3 mandarynki 
  • 4 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • 2 czubate łyżeczki cukru (chyba że ktoś woli słodsze to daje więcej)
Najpierw więcej niż połowę szklanki mleka gotujemy z cukrem i ekstraktem a także skórkami z mandarynek (bez białej skórki!). Z owoców wyciskamy sok, i wrzucamy łupki jednym słowem cała mandarynka musi być ugotowana ;). Gotujemy na wolnym ogniu tak aby mleko się nie zagotowało. Gdy mleko uzyska mandarynkowy, intensywny smak przecedzamy je przez sitko i przecieramy pozostałości, tak by żadna kropla soku się nie zmarnowała. Tak przecedzone mleko doprowadzamy do wrzenia. W pozostałej ilości zimnego mleka rozprowadzamy mąkę ziemniaczaną. Na wrzące mleko wlać zawiesinę ciągle mieszając i podgrzewać do czasu aż masa zgęstnieje i zagotuje się. Budyń wylewamy do salaterek.


A wracając do książki "nastolatki gotują" to bardzo zachęcam do poszukania tego wydawnictwa, nie tylko nastolatków. Są tam super przepisy na wiele ciekawych dań słodkich, słonych, łatwych, trudnych. A Wy? Macie taką książkę, a może korzystacie z niej? :)



Może spodobają Ci się inne wpisy?

5 komentarze

  1. ależ bym zjadła taki budyń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucja, zachęcam więc do wyprobowania, nic prostszego ;) sezon na mandarynki nadchodzi wielkimi krokami!
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. ja niemądra kiedyś oddałam komuś tą książkę :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie dobrze :( nie spotkałam się z tą książką w żadnej z księgarni a powinna być jako elementarz kulinarny :) ale z pewnością buszując po Internecie mozna ją znaleźć licząc że ktoś chce sie jej pozbyć :P

      Usuń
  3. Książka rewelacyjna, idzie się uśmiać czasem, czytając nie tylko przepisy, ale i porady dla nastolatek tej Pani Babci :). Budyń mandarynkowy to koniecznie muszę spróbować jeszcze w tym roku Kochanie, zrobimy go u mnie, hm? :) /elek

    OdpowiedzUsuń