Kotlety z kaszy gryczanej i mięsa mielonego

Dziś rano przemknał mi w telewizji śniadaniowej materiał o tym jakie kasze są dobre i zdrowe. I tak się zaczęłam zastanawiać czemu dopiero teraz, gdy to staje się modne, ludzie przypomnieli sobie o kaszach. U mnie w domu kasze zawsze były jedzone bardzo regularnie od kaszy manny, przez jęczmienną aż po gryczaną (conajmniej raz w roku na Wigilię jest konieczna!), którą ja lubię najbardziej. Kaszę gryczaną mogłabym jeść codziennie w każdej postaci, na słodko, na słono, zawsze! kiedy zobaczyłam przepis na poniższe danie, nie mogłam się oprzeć by go nie wypróbować. Danie okazało się strzałem w dziesiątkę, robione już drugi raz i to na pewno nie koniec. Jeśli lubicie wyraźne, zdecydowane smaki a przy tym chcecie jeść zdrowo i syto, polecam Wam to danie gorąco.


  • 500 g mięsa mielonego 
  • 200 g kaszy gryczanej prażonej
  • cebula czerwona lub biała
  • 3 ząbki czosnku
  • przyprawy: majeranek, papryka słodka, papryka ostra, sól, pieprz, gałka muszkatołowa
  • łyżka musztardy
  • łyżka sosu worcester
  • jajko
  • tłuszcz do smażenia
Kaszę gotujemy na sypko. Mięso mielone przyprawiamy, dodajemy musztardę i sos worcester oraz jajko i wyrabiamy. Cebulę i czosnek siekamy drobno i dodajemy do mięsa, mieszamy. Gdy kasza nieco przestygnie dodajemy ją do mięsa i znów dokładnie mieszamy. Formujemy albo pulpeciki albo kotlety - jak wolicie. Smażymy z obu stron na złoty kolor. 

Jako dodatek do dania użyłam kaszy jęczmiennej z soczewicą firmy SYS, była idealna - jak chyba wszystkie produkty tej firmy :) 
Spokojnego i smacznego  weekendu życzę Wam wszystkim!

Może spodobają Ci się inne wpisy?

2 komentarze

  1. Nieźle wyszło. Ja robiłam zawsze podobnie ale bez dodatku mięsa i sosu tylko z marchewką. Niestety mi się często rozpadają. Spróbuje dodać trochę mięsa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięso jest tutaj najważniejszym spoiwem, a sos nadaje bardzo fajnego oryginalnego smaku :)

      Usuń