Kotlety z kaszy perłowej

Kaszy perłowej ogólnie bardzo nie lubię, wydaje mi się kompletnie bez smaku. Przynajmniej takie przekonanie wyniosłam z mojego domu. Ostatnio z obiadu został mi jeden woreczek ugotowanej właśnie kaszy perłowej. By wykorzystać ją w jakiś kreatywny sposób postanowiłam dodać do niej mnóstwo przypraw i zrobić z nich smaczne kotleciki. Wyszły przepyszne i ani troche mdłe. Smak super równoważny dodany do nich sos, na który przepis znajdziecie pod tym linkiem  Biały sos. Jeśli nie jesteście tak jak ja przekonani do tej kaszy wypróbujcie ten przepis!


  • 100 gram kaszy perłowej- jeden woreczek ugotowanej kaszy
  • pół cebuli - pokrojonej w drobną kosteczkę
  • jeden ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
  • przyprawy: łyżeczka papryki słodkiej, pół łyżeczki chilli, pół łyżeczki mieszanki curry, szczypta gałki muszkatołowej, szczypta cynamonu, szczypta soli, pieprzu, tymianek
  • łyżeczka musztardy
  • 1 jajko

Zimną kaszę mieszamy z przyprawami, cebulą, czosnkiem, musztardą i jajkiem. Wyrobić zwartą masę. Jeśli zajdzie taka potrzeba dodajcie odrobinę mąki. Smażcie na odrobinie oleju. 



Może spodobają Ci się inne wpisy?

1 komentarze

  1. Uwielbiam takie jarskie kotlety :) Z takiej kaszy jeszcze nie próbowałam, a przepis zapowiada się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń