Babka ziemniaczana

Babka ziemniaczana- do ostatnich wakacji była dla mnie daniem zagadką, wcześniej o niej nie słyszałam,  gdyż w Małopolsce jest raczej mało znana. A kiedy dane było mi jej spróbować, stwierdziłam że smakuje prawie jak placki ziemniaczane. Zjadłam ją bez większych zachwytów i zapomniałam o niej na dobre pół roku. Aż do czasu kiedy nie było co wymyślić na obiad, a że woreczek ziemniaków posłusznie czekał na swoją kolej postanowiłam zrobić domową babkę ziemniaczaną. Uważam że taka własna, domowa nie równa się smakiem z żadną inną ;)

 A teraz pragnę się z Wami, drodzy czytelnicy podzielić tym oto przepisem:




  • 1,5 kg ziemniaków
  • dwie laski kiełbasy 
  • 2 jajka
  • cebula
  • przyprawy: majeranek, ostra papryka w proszku, sól, pieprz
  • olej do wysmarowania blachy
Ziemniaki obieramy i trzemy na małych oczkach, tak jak na placki ziemniaczane. Pół cebuli pokrojonej w kostkę podsmażamy z kiełbasą pokrojoną również w kostkę. Drugie pół cebuli, startej lub pokrojonej, jak kto woli :) I dodajemy ją do startych ziemniaków. Po przyrumienieniu kiełbasy i cebuli dodajemy ją do ziemniaków, wbijamy dwa jajka, dodajemy przyprawy i mieszamy tak by poszczególne składniki dobrze się połączyły. Następnie masę ziemniaczaną przekładamy do posmarowanej olejem formy, najlepiej keksówki. Pieczemy w 190 stopniach, około godzinę, tak by wierzch babki był zarumieniony. Smacznego :)

Może spodobają Ci się inne wpisy?

2 komentarze

  1. Już tyle razy przymierzałam się do zrobienia babki ziemniaczanej i do tej pory nic z tego nie wyszło. :)
    Twój przepis będzie kolejny w mojej kolekcji. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam wypróbować, posmakować a nie do kolekcji chować :D

    OdpowiedzUsuń