Zupa krem z selera

Czas warzyw korzeniowych i bulwiastych właśnie się zaczął, i bardzo dobrze bo ten czas lubię. Do selera przekonuje się stopniowo, zaczęło się od surówki z selera i żurawiny, przyszedł więc czas na zupę krem. Pomogła w tym Marta z Jadłonomii oraz K. który zamówił taką zupę u mnie. Podeszłam do tego z ogromną rezerwą, jednak warto spróbować, zupa na stałe zagości w naszym zupowym menu. Od tej czasu tej zupy jestem fanką selera i już szukam kolejnych przepisów z jego użyciem jako składnikiem głównym. Poza tym, wspominałam już o tym, jestem bardzo wrażliwa na zapachy a seler pachnie cudownie, zwłaszcza w połączeniu ze słodkim porem. Mmmm! Piszę Wam, cudo. Po krojeniu selera nie myję rąk i pachną nim cały dzień. Koniecznie sprawdźcie czy też lubicie i ten zapach i ten smak.
W oryginale przepis jest wegański ja jednak do przygotowania go użyłam bulionu mięsnego i dodałam mleko krowie zamiast roślinnego.

Zupa selerowa
/na podstawie przepisu z Jadłonomia.com/

·         korzeń selera – około 1 kg,
·         1 jabłko,
·         2 ziemniaki,
·         biała część pora,
·         2 litry bulionu – mięsnego lub warzywnego,
·         sól, pieprz, gałka muszkatołowa,
·         pół szklanki mleka,
·         2 łyżki oleju.

Wszystkie warzywa obrać i pokroić: pora w talarki, jabłko, ziemniaki oraz seler i równą kostkę. W garnku rozgrzewamy olej na który wrzucamy pora i dusimy go do miękkości mieszając co jakiś czas. Po kilku minutach do pora dodajemy resztę warzyw oraz jabłko i dusimy około 5 minut po czym zalewamy bulionem i gotujemy do miękkości wszystkich składników. Następnie zupę miksujemy, dodajemy mleko i doprawiamy.

Ja zupę podałam z grzankami czosnkowymi ale równie dobrze będzie smakować na przykład z groszkiem ptysiowym.


Może spodobają Ci się inne wpisy?

0 komentarze