Chilli con carne | Ryż z papryką i pomidorami firmy SYS

Przyszedł ten czas kiedy większość z nas szuka dań bardziej rozgrzewających i sycących niż w pełni "fit". Organizm domaga się swego. Tak też było kiedy przygotowywałam to danie. Chciałam czegoś wyrazistego, sycącego i ostrego. Pierwsza myśl: chilli con carne czyli chilli z mięsem. Jak pomyślałam tak zrobiłam. 
Przed Wami danie dla 4 - 6 osób (w zależności jak głodne są). Podawajcie je w zimne wieczory z domową tortillą :)


To danie jedno garnkowe więc prościej być nie może. Na cebuli pokrojonej w kostkę smażymy mięso mielone aż będzie chrupiące i dobrze przypieczone. Do dużego garnka dajemy paprykę pokrojoną w kostkę, fasolę, kukurydzę, pomidory i mięso. Gotujemy aż z pomidorów powstanie sos. Następnie dodajemy odrobinę wody i dodajemy ryż. Całe danie gotujemy aż ryż będzie miękki, mieszając często gdyż potrawa "lubi" się przypalić. Przyprawiamy do smaku papryką słodką, chili, cukrem, solą i pieprzem. Ja chilli con carne podałam z domową tortillą, która sprawiła że danie było jeszcze bardziej sycące ;) Sprawdzony przepis na tortillę znajdziecie pod tym adresem: http://kolanomuchy.blogspot.com/2012/11/domowa-tortilla.html . 

Może spodobają Ci się inne wpisy?

1 komentarze