Ciasto marchewkowe z kremem z masła orzechowego

Ten przepis na blogu właściwie już jest, ale zdjęcie jakie jest przy nim... No złapałam się za głowę jak to zobaczyłam! Miałam fantazję... Zresztą, sprawdźcie sami :) 

Tym razem postanowiłam zrobić lepsze zdjęcie, nie dodać kakao i ukręcić fajny krem orzechowy. Można powiedzieć, że to ciasto marchewkowe w wersji deluxe. 



Składniki: 

  • 400 g marchewki - obranej i startej na małych oczkach, 
  • 4 jajka, 
  • 3/4 szklanki oleju, 
  • 300 g mąki,
  • łyżeczka przyprawy jak do piernika (lub cynamonu),
  • 150 g cukru,
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia. 

Jajka ubij z cukrem i delikatnie dolej olej. Kiedy masa jest ładnie napowietrzona dodaj mąkę wymieszaną z przyprawami i proszkiem do pieczenia. Miksuj do czasu idealnego połączenia. Na sam koniec dodaj startą marchewkę i wymieszaj. Ja dodałam też rodzynki, ale możesz pominąć ten krok. 

Ciasto piecz w 180 stopniach do czasu, aż patyczek po włożeniu w nie będzie całkiem suchy. 

Ja zrobiłam mały błąd i dałam je do formy na tartę (takiej z sklepu Ikea) i ciasto wyszło mi trochę za niskie. W tortownicy lub keksówce będzie znacznie lepiej. 


Krem z masła orzechowego

  • 200 g serka typu philadelphia - ja użyłam serka z firmy Wieluń "mój ulubiony",
  • 150 g cukru pudru,
  • 100 g miękkiego masła,
  • 4 łyżki masła orzechowego
W misie miksera umieść masło i cukier puder - ucieraj do czasu aż masa będzie puszysta i bardzo jasna. Następnie dodawaj po łyżce serka i ubijaj do połączenia. Na koniec dodaj masło orzechowe i znów je wymieszaj. 
Krem warto schłodzić i nakładać na zupełnie zimne ciasto.

Może spodobają Ci się inne wpisy?

0 komentarze