Il Capolavoro Appassimento Bianco - recenzja wina

Moja znajomość z winem zaczęła się jakieś dwa lata temu, dzięki spotkaniu wielu mądrzejszych w tej kwestii (i w wielu innych pewnie też) podczas EnoExpo w Krakowie. Rozmawiałam, próbowałam i pytałam. Więc z osoby, która w winie poszukiwała głównie słodyczy i niezbyt wyrazistego aromatu, zamieniłam się w osobę, która lubi o winie czytać i poszukuje mocno wytrawnych smaków z wysokim poziomem tanin (odpowiedzialne są za przyjemne ściąganie kubków smakowych podczas degustowania wina i gorzkawy smak). Coraz chętniej dowiaduję się o tym jak produkowane są wina oraz na jakie szczepy się dzielą. Przede mną długa droga, którą dopiero zaczęłam. Mam jednak ogromne szczęście do spotykania kompetentnych ludzi zakochanych w winie, którzy chętnie odpowiadają na moje pytania, nie ważne jak głupie one by były. I tak na mojej drodze stanął Pan Artur z Globus Wine. Owocem naszej współpracy będzie seria wpisów właśnie o konkretnych winach, tak byśmy wspólnie mogli dowiedzieć się o nim nieco więcej. Dlatego z góry Was proszę, wybaczcie moje błędy i pamiętajcie, że wszystkie opinie są bardzo subiektywne. Mam nadzieję, że to zachęci Was do poszukiwania własnych smaków, bo dobre wino to takie, które smakuje Wam.



Il Capolavoro Appassimento to bardzo lekkie wino z bogatą wonią owocowych nut. Wytwarzane jest z podsuszanych winogron co zapewnia mu przyjemną słodycz. Podczas nalewania można wyczuć egzotyczne i słodkie owoce takie jak brzoskwinia, ananas czy też gruszka. Pachnie odświeżająco i naprawdę niezwykle owocowo. To bardzo przyjemny początek przygody w tym winem.
Czas przejść do smaku. Pierwszy łyk i można śmiało stwierdzić, że nie jest na tyle słodkie na ile bym się tego spodziewała - oznaczenie wskazuje je jako wino półsłodkie. Osobiście powiedziałabym, że dość blisko jest mu do wina wytrawnego o wysokiej kwasowości. Dlatego wino jest przyjemnie odświeżające i orzeźwiające. Sam koniec smaku to to przewaga wszystkich nut owocowych, które dobrze czuć podczas wąchania wina.



Z każdym łykiem przenosiłam się do ciepłych dni - na te właśnie to wino będzie idealne, podawane dobrze schłodzone. Orzeźwi i odświeży w każdy letni dzień. Idealnie do niego pasować będzie równie ochładzający deser o egzotycznej nucie - na przykład sorbet kokosowy o cytrynowym posmaku. Cytrusy w aromacie wina idealnie uzupełniać będą się także z bazyliowym pesto z dobrej jakości włoskim makaronem.


Link do przepisu znajdziecie tu - Sorbet kokosowy z cytryną oraz tu - Bazyliowe pesto





Więcej informacji o winach z oferty Globus Wine znajdziecie na Facebooku https://www.facebook.com/globuswinepl 

Może spodobają Ci się inne wpisy?

0 komentarze