Ekspresowe ciasto czekoladowe z masą twarogową

Wilgotne, puszyste, lekkie jak chmurka – czekoladowa chmurka! Szukałam czegoś na szybko więc padło na najprostsze ciasto czekoladowe, które później, w przypływie ogromu inwencji twórczej, przełożyłam masą ze słodkiego twarogu i skórki pomarańczowej. Bardzo słodko i czekoladowo – polecam każdemu, którego najdzie ochota na szybki wypiek.



Składniki:
/blacha: 23 x 36 cm./

·         1,5 szklanki mąki,
·         1,5 szklanki cukru (ja dałam brązowy),
·         ¾ szklanki gorzkiego kakao,
·         1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
·         1,5 łyżeczki sody oczyszczonej,
·         1 łyżeczka soli,
·         2 jajka,
·         Szklanka mleka,
·         Szklanka wrzątku,
·         Łyżeczka cynamonu.


Wszystkie sypkie składniki wsypcie do dużej miski i dokładnie wymieszajcie. Następnie wbijcie jajka i wlejcie mleko. Znów wymieszajcie – możecie zrobić to mikserem ale równie łatwo wychodzi to drewnianą łyżką. Na sam koniec dodajcie szklankę wrzątku. Ciasto będzie bardzo rzadkie, konsystencji kakao do picia więc nie przejmujcie się tym i delikatnie wylejcie ciasto na blaszkę (dobrze jest wcześniej ją natłuścić i obsypać odrobiną mąki dla pewności, by ciasto nie przywarło)
Ciasto pieczcie w piekarniku nagrzanym do 175 stopni przez około 45 minut. Patyczkiem lub wykałaczką sprawdźcie czy jest gotowe – po wbiciu do ciasta i wyciągnięciu będzie on suchy i czysty. Warto zrobić to w różnych miejscach ciasta.


Masa:
·         500 g sera białego półtłustego,
·         3 łyżki cukru pudru lub 4 miodu,
·         3 łyżki jogurtu naturalnego,
·         Łyżeczka skórki pomarańczowej.

Ser rozróbcie z jogurtem – ugniatajcie widelcem aż połączy się z nim w jedną masę, później dodajcie wybrane słodzidło i skórkę pomarańczową i znów dobrze wymieszajcie.

PORADA: Ja ciasto piekłam w jednej blaszce i po wystygnięciu kroiłam go na porcje (takie jak widoczne na zdjęciu). Każdą z osobna przecinałam na pół i przekładałam masą zaraz przed podaniem. Ze względu na to, że ciasto jest bardzo delikatne i puszyste może być ciężko go przekroić. Jeśli jednak chcecie zrobić to ciasto w formie tortu (a ma ono takie zadatki J ) upieczcie każdy z blatów osobno – dzięki temu bez problemu go złożycie za jednym razem. 

Lukier:
·         Pół szklanki cukru pudru,
·         Łyżka śmietany 18 %,
·         Skórka pomarańczowa do dekoracji


Ze śmietany i cukru pudru ukręćcie gęsty lukier i polejcie nim ciasto. Każdą z porcji dekorujcie kilkoma paseczkami skórki pomarańczowej. 

Może spodobają Ci się inne wpisy?

7 komentarze

  1. Wygląda pysznie :) Idealne dla niezapowiedzianych gości :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie! Wystarczy, że dadza znać pół godziny wcześniej, albo nawet juz na miejscu . Na to nie wpadłam :)
      Pozdrawiam, Monika!

      Usuń
  2. Mmm, aż mi ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja odczuwam lęk przed tak rzadkimi konsystencjami. Powód? Prawie zawsze wychodzi mi zakalec. Pyszny bo pyszny, ale jednak zakalec :-) Czy to ciasto Ci kiedyś nie wyszło czy może jest z serii "wychodzi zawsze"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! W tym cieście nie powinno być zakalca, wszystkie składniki są lekkie więc rośnie ono na prawdę szybko i jest puchate. Mi wychodzi zawsze, więc i Tobie wyjdzie bez zakalca! Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Super przepis! :) jutro go wyprobuje, ale ciasto przeloze kajmakiem :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł! Już sobie wyobrażam ten smak :) jeśli będziesz miała ochotę, będzie mi miło kiedy podzielisz się zdjęciem wypieku oraz opinią - w wiadomości prywatnej lub na Facebooku kolanka :)
      Pozdrawiam, Monika

      Usuń