Dhal z czerwonej soczewicy z rodzynkami

Przygotowując pierwszy raz to danie po prostu zmieszałam to co miałam akurat pod ręką. Później okazało się, że to dhal (spotkałam się też z nazewnictwem daal). To niezwykle aromatyczna i sycąca potrawa inspirowana kuchnią Indii. W zależności od tego jakie przyprawy lubicie takich dodajecie najwięcej. Uwielbiam kiedy to danie jest mocno przyprawione, ostre i wyraziste – bardzo fajnie równoważy to kleks śmietany, który jest końcowym akcentem. To typowy comfort food, idealny na zimną i deszczową jesień.

Dhal z czerwonej soczewicy z rodzynkami kolano muchy comfort food danie obiadowe szybki obiad


Składniki:
2 porcje
·         200 g czerwonej soczewicy,
·         Pół cebuli pokrojonej w drobną kostkę,
·         Puszka pomidorów krojonych,
·         Garść rodzynek,
·         Ząbek czosnku,
·         3 ugotowane ziemniaki,
·        Przyprawy: garam masala, cynamon, papryka słodka, sos piri-piri (lub chilli), gałka muszkatołowa, sól, cukier
·         Olej


W rondelku o grubym dnie rozgrzej 3 łyżki oleju i wrzuć cebulę. Zmniejsz ogień i smaż dopóki nie nabierze ładnego koloru, następnie dodaj starty ząbek czosnku. Po kilku minutach smażenia dodaj wszystkie przyprawy oprócz cukru i ostrego sosu. Następnie dodaj soczewicę i dokładnie wymieszaj w przyprawach. Smaż całość około 3 minut. Wszystko zalej wodą, dodaj rodzynki i gotuj na małym ogniu pod przykryciem. Kiedy soczewica będzie już ugotowana dodaj pomidory i dodaj ostry sos oraz cukier do smaku. Danie gotuj do czasu, aż pomidory nie rozpadną się. Dhal podaj z ziemniakami pokrojonymi w kosteczkę i kleksem śmietany. 

Może spodobają Ci się inne wpisy?

4 komentarze

  1. MUSI być smaczne, soczewica to mój ulubiony strączkowiec.
    Na ostro nigdy jej nie jadłem, najwyższy czas spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znów uwielbiam połączenie ostrego i słodkiego - dlatego dodatek rodzynek fajne równoważy wszystko. Zachęcam do wypróbowania :)

      Usuń