Banoffee pie | Bez pieczenia

Staram się nie gotować czy piec na zamówienie, wolę robić to kiedy mam ochotę i natchnienie. Kiedy muszę coś upiec na konkretną okazję zawsze coś mi nie wyjdzie chociaż przykładam się do tego maksymalnie. To ciasto powstało z ciekawości i przypadku. Widziałam mnóstwo przepisów na Banoffee pie i czekałam na odpowiedni moment by go wypróbować. Akurat miałam banany i herbatniki – teraz albo nigdy! I tak oto znalazłam swoje kolejne ulubione ciasto bez pieczenia. Wtedy też przypomniałam sobie o urodzinach koleżanki, wpakowałam więc mini porcję ciasta do słoiczka i okazało się że prezentuje się super (jeśli macie jakąś imprezę na horyzoncie pakujcie ciasta w słoiczki – wygląda fajnie, jest poręczne i podzielne).

Składniki:

·         250 g herbatników maślanych,
·         50 g masła,
·         4 banany,
·         300 ml śmietanki 30 %,
·         2 łyżki cukru pudru,
·         Pół tabliczki gorzkiej czekolady,
·         150 g białego cukru,
·         1/3 szklanki śmietanki 30 %,
·         3 łyżki masła.

Najpierw pokruszcie herbatniki do których dodajcie roztopione masło, dobrze wymieszajcie (do konsystencji mokrego piasku) i przełóżcie do tortownicy (moja: o średnicy 25 cm). Odłóżcie do lodówki i przygotujcie sos karmelowy. Na suchą patelnie wsypcie cukier i podgrzewajcie do momentu rozpuszczenia. Wtedy dodajcie masło i śmietankę – mieszając poczekajcie aż wszystkie grudki się rozpuszczą a sos będzie gęsty. Po ostudzeniu sosu karmelowego wylejcie go na wcześniej przygotowany spód, na nim ułóżcie pokrojone w plasterki banany. Banany z kolei przykryjcie dobrze ubitą śmietaną z cukrem pudrem. Na sam wierzch wysypcie startą na grubych oczkach tarki czekoladę. Odłóżcie na kilka godzin do lodówki. 

Banoffee pie | Bez pieczenia kolano muchy

Banoffee pie | Bez pieczenia kolanomuchy
Wersja słoiczkowa



Może spodobają Ci się inne wpisy?

1 komentarze