Sorbet kokosowy z cytryną według Sophie Dhal

Ostatnie tygodnie sierpnia zawsze kojarzą mi się z ciężkim gorącym powietrzem. Na takie upały nie pomaga nawet zimna woda z miętą, w grę wchodzą jedynie lody, najlepiej sorbety.  Co prawda sorbet przygotowałam w jeden z majowych gorących dni w tym roku ale sprawdzi się również w sierpniowy dzień.
Jest to kolejny z przepisów pochodzących z książki Sophie Dhal „Na każdą porę”. Uwielbiam przepisy z tej książki, są lekkie i proste. Opisane bez zbędnych słów, zostają same niezbędne słowa potrzebne do zmobilizowania czytelnika do rzucenia wszystkiego i pójścia do kuchni (chociaż od samej książki ciężko się oderwać) do czego i Was zachęcam.

Składniki:

2-4 porcje,
wg: Sophie Dhal z modyfikacjami.


·        150 g drobnego cukru
·        125 ml mleczka kokosowego
·        sok z limonki ½ ( ja użyłam soku z cytryny)
·         40 g wiórków kokosowych








Do garnka wsyp cukier i dolej około szklankę wody, a następnie gotuj 5 minut na małym ogniu do czasu aż powstanie gęsty syrop. Do syropu wlej mleczko kokosowe i sok z limonki (lub cytryny). Na koniec wsyp wiórki kokosowe i odstaw całość do ostygnięcia.


Jeśli tak jak ja nie posiadasz maszyny wstaw masę do zamrażarki na około 2 godziny. Po całkowitym zamrożeniu masy przełóż ją do blendera i zmiksuj. Włóż sorbet z powrotem do zamrażarki na dwie godziny i podawaj.

Może spodobają Ci się inne wpisy?

0 komentarze