Tarta z batatem, fetą i sosem BBQ | Skandynawska linia NORDISK

Ostatnio na nowo przeżywam zachwyt nad batatami. Nad ich słodkim smakiem oraz mnogością zastosowań. Tym razem postawiłam na tartę, która jest pełna smaków, słodkich, słonych i oczywiście wędzenia. Po przygotowaniu zupy krem z batata, jabłka i papryki wędzonej utwierdziłam się w przekonaniu, że to trafne połączenie - słodycz i wędzenie. Zaraz po tym otrzymałam paczkę w której znajdował się sos BBQ ze śliwką - to był strzał w dziesiątkę, bo nic tak bardzo z wędzeniem nie kojarzy mi się jak ten sos, który uwielbiam już od niepamiętnych czasów (w Pizza Hut była, a może wciąż jest, pizza Texas z sosem BBQ - szalałam za nią!). Za smak słony odpowiada w tej tarcie feta oraz wierzch ze słonej kruszonki.  To połączenie nie mogło być nie trafione - tarta jest idealna na obiad na ciepło i jako przekąska na zimno. Uwielbiam ją!







Składniki:

  • batat - 500 g
  • 4 łyżki sosu BBQ - u mnie Nordisk
  • czerwona cebula
  • 100 gram sera feta
  • 200 ml śmietany 18 %
  • łyżka delikatnej musztardy
  • dwa ząbki czosnku
  • porcja kruchego ciasta [przepis]
  • Przyprawy - pieprz czarny, sól, papryka wędzona ostra


Najpierw przygotuj podstawowe ciasto kruche do tarty słonej z ulubionego przepisu. Mój to ten. Podczas siekania masła z mąką w momencie kiedy ciasto jest sypkie jak kruszonka, odłóż jego sporą garść. Pomieszaj je z łyżeczką papryki wędzonej i sporą szczyptą soli. Kiedy ciasto się chłodzi przygotuj bataty. Obierz i pokrój na plastry. Moje są nierówne, ale im bardziej zbliżone są one grubością tym lepiej. Na patelni rozgrzej łyżkę oleju i podsmaż cebulę pokrojoną w piórka. Dodaj bataty i smaż często mieszając. Dodaj odrobinę wody i duś pod przykryciem do miękkości batatów. Na sam koniec dodaj sos BBQ i dodatkowo posyp hojnie papryką wędzoną i odrobiną soli - bataty mają być przede wszystkim słodkie i ostre. Smaż przez 3-5 minut. Czas wrócić do ciasta i wyłożyć nią blaszkę o dowolnym kształcie. U mnie to długi prostokąt. I podpiec je w 180 stopniach aż do delikatnego zezłocenia się ciasta. Po upieczeniu ciasta układamy warstwę batata i zalewamy sosem. Sos przygotuj ze śmietany, pokruszonej fety, musztardy oraz startego czosnku. Na sam wierzch posyp całość pozostawioną wcześniej kruszonką. Kiedy się zapiecze będzie przyjemnie chrupka na miękkim serowym spodzie. Całość piecz jeszcze przez około 15 minut.

PS.: jeśli lubisz wyraźne mięsne dodatki, do batatów dodaj chrupiącego boczku smażonego z cebulą. 






Jeszcze trochę o samym sosie, którego użyłam w tym przepisie. Pochodzi on z linii Nordisk z Danii, która jest iście skandynawska - prosta, smakowita i bardzo związana z naturą. Składniki do każdego z produktów dobierane są indywidualnie z ogromną starannością o najwyższą jakość, wszystkie pochodzą z naturalnych, małych upraw nad czym czuwa sam właściciel firmy. Nordisk może pochwalić się produktami wytwarzanymi w zasadzie “Clean lebel”. To co pierwsze zwróciło moją uwagę to desing - taki jak lubię, bardzo prosty i nowoczesny. Dokładnie jak skład - nie ma tam nic co mogłoby spowodować zastanowienie się czy aby na pewno musiało się tam znaleźć. Przykładowo skład sosu BBQ ze śliwką to, to co sama dodała bym robiąc sos w domu: śliwki, jabłka, mnóstwo przypraw korzennych. Reszta produktów jest utrzymana dokładnie w takim samym duchu. Nie myślałam, że kiedyś aż tak bardzo zadziwi mnie brak dodatków E w składzie - dosłownie biegałam po domu ze słoikami mrucząc pod nosem “jak to jest możliwe” raz po raz czytając skład. To linia dla wymagających konsumentów poszukujących naturalnych i wyrazistych smaków.
Jej dystrybucją w Polsce zajmuje się https://www.mgafood.pl/




Może spodobają Ci się inne wpisy?

0 komentarze