Sałatka ryżowa z wędzonym kurczakiem, ananasem, rodzynkami i papryką | Majonezy Kętrzyńskie

Już dawno mamy za sobą Sylwestrową imprezę ale ja ciągle czuje smak tej sałatki które chcę Wam dziś pokazać. Jest słodka i pikantna jednocześnie (moje ulubione połączenie smaków). Wypróbujcie jeszcze przy schyłku karnawału :) 
Przy okazji testowałam trzy smaki majonezów z Kętrzyna, poniżej wyniki :) PS: w ferworze sylwestrowych przygotowań wyrzuciłam słoiczki tak więc odsyłam do strony producenta jeśli chcecie się im przyjrzeć http://www.majonezy-ketrzyn.pl/

Majonez lekki

Wygląd: Wygodne słoiczek, całkiem estetyczne opakowanie 2/2
Smak: Bardzo delikatny, delikatnie kwaskowy. Ja przepadam za słodkim posmakiem  2/2
Zapach: Praktycznie żaden 1/2
Konsystencja: Zwarta konsystencja, nie lejąca się, bardziej jak galaretka 1/2
Walory dodatkowe: To że faktycznie jest lekki i delikatny 2/2
Podsumowanie: 8/10 Nie mam nic do zarzucenia temu produktowi jednak osobiście lubię bardziej wyraźne smaki.


Majonez o smaku czosnkowym i chrzanowym

Wygląd: Wygodne słoiczek, całkiem estetyczne opakowanie 2/2
Smak: W obydwu przypadkach bardzo, bardzo mocny smak dodatku, który dominuje cokolwiek byśmy z nim jedli. Dla mnie na minus  0/2
Zapach: Ostry zapach aromatów czosnku/chrzanu 1/2
Konsystencja: Zwarta konsystencja, nie lejąca się, bardziej jak galaretka 1/2
Walory dodatkowe: Czosnkowy majonez na pewno podkręci smak na przykład sosu czosnkowego, a chrzanowy chrzanowego 1/2
Podsumowanie: 6/10 Jak dla mnie zbyt mocne aromaty poszczególnych smaków, zbyt dominujące.


Czas na przepis na sałatkę, z podanych składników wychodzi na prawdę duuży gar :)
  • 4 torebki ryżu (po 100 g)
  • duży słoik papryki konserwowej
  • puszka kukurydzy
  • puszka ananasa
  • cebula
  • 200 g wędzonej piersi z kurczaka - opcjonalnie może być gotowana pierś z kurczaka
  • majonez
  • garść rodzynek

Ryż gotujemy w bulionie (dobrze posolonym). Paprykę, ananasa, cebulę oraz kurczaka kroimy w kostkę. Przestudzony ryż mieszamy z pokrojonymi składnikami. Rodzynki moczone przez kilka godzin w ciepłej wodzie odsączamy i dodajemy do reszty. Dodajemy 2-3 łyżki majonezu i doprawiamy do smaku. 

Może spodobają Ci się inne wpisy?

0 komentarze