Żółty ryż z kurczakiem i warzywami w przyprawie curry.

Danie to wygląda na dosyć złożone ale zapewniam że jest proste w wykonaniu i smakuje pysznie. Ja podałam je z ryżem, żółtym gdyż gotowanym w kurkumie, lecz równie dobrze będzie smakowało na przykład z ziemniakami lub kuskusem co polecam wypróbować ;)


  • pierś kurczaka
  • 3/4 szklanki ryżu
  • szklanka bulionu
  • łyżeczka kurkumy
  • przyprawa curry, sól, pieprz
  • jedna papryka- kolor jest dowolny, ja użyłam papryki czerwonej
  • jedna średnia cebula
  • jedna średnia marchewka
  • łyżka oleju
  • łyżeczka masła

3/4 szklanki ryżu gotujemy w osolonej wodzie z dodatkiem łyżeczki kurkumy, która zabarwi ryż na żółto. Im więcej kurkumy tym bardziej intensywny kolor ryżu uzyskamy. 
 Pierś kurczaka kroimy w paseczki, to samo robimy z cebulą, papryką czerwoną oraz marchewką. Rozgrzewamy olej z odrobiną masła na którym podsmażamy delikatnie warzywa. Po kilku minutach dolewamy wodę (około pół szklanki), bulion i dodajemy pokrojonego kurczaka. Gotujemy do czasu aż warzywa będą miękkie a kurczak nie będzie surowy. Przyprawiamy przyprawą curry oraz solą i pieprzem do tego smaku aż uznamy że to właśnie ten smak :) 


Może spodobają Ci się inne wpisy?

2 komentarze

  1. Wygląda przepysznie, porcyjkę poproszę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już polubiłam to danie :)

    Nominowałam Twojego bloga,zajrzyj po szczegóły do mnie http://agusiowegotowanie.blogspot.co.uk/
    Miłej zabawy :)

    OdpowiedzUsuń