Hex Pex - ukraińskie pierożki teraz w Krakowie

Pierogi, pierożki, chinkali, kołduny, pelmieni, wontony... Ile nazw byście nie wymienili to uwielbiam je wszystkie - nadzienie owinięte w ciasto. Chociażby dlatego bardzo ucieszyłam się na naszą podróż na Ukrainę, tam bez mrugnięcia okiem codziennie przez tydzień jadłam pierogi i ani trochę mi się to nie znudziło!


Jakiś czas temu w Truckarnia Food Truck Park pojawił się truck serwujący oryginalne pelmeni, czyli Hex Pex
Do wyboru macie różne porcje i różne nadzienia - oczywiście dużo tych z mięsem, ale są też pyszne wersje wege, na przykład z grzybami czy soczewicą z tofu. Spróbowaliśmy mieszanki wszystkich i muszę przyznać, że te mięsne bardzo przypominały te we Lwowie - soczyste i delikatne. Trafiłam też na wersję grzybowego i smakowało jak uszko na wigilii
W menu pelmeni: 
  • wieprzowo-wołowe (te mogą być klasyczne lub ze szczypiorkiem i imbirem)
  • indyk z estragonem
  • grzyby z cebulką
  • soczewica z tofu


Ceny wszystkich pierogów są takie same i zależne są od ilości 10 sztuk to koszt 10 złotych, 20 sztuk to 17 złotych, a największa porcja 30 pierożków to 24 złote. 

Do wyboru macie także sosy - ja postawiłam na klasyczną śmietanę, ale możecie wybrać bardziej oryginalne smaki. Ja tego Wam nie poradzę, bo uwielbiam klasykę i uważam, że nie ma co zbytnio kombinować
👉 Polecam Wam jako trochę inne spojrzenie na pierogi, które znamy z naszego kraju. Dobra robota!


Może spodobają Ci się inne wpisy?

0 komentarze